Skip to main content

Design Prototype ရဲ့ Low-Fidelity နဲ့ High-Fidelity ကွာခြားချက်

Design Prototype ဆိုတာ ကျွန်တော်တို့ ​Product တစ်ခု Development မစခင် အရင်ဆုံး ဖြတ်သန်းရတဲ့ အဆင့်ဖြစ်ပါတယ်။ ကိုယ်တကယ် Product တစ်ခု မဖန်တီးခင်မှာ Product ရဲ့ ရုပ်လုံးသွင်ပြင်ကို မြင်သာအောင် ပြောပြပေးနိုင်တဲ့ Prototype တစ်ခုလည်းဖြစ်ပါတယ်။


Design Prototype နဲ့ ပတ်သတ်ပြီး အသုံးများတဲ့ လုပ်နည်းကိုင်နည်းတွေ အသေးစိတ်ကို ဒီလင့်မှာ ဖတ်ကြည့်လို့ရပါတယ်။ ဒီဆောင်းပါးမှာတော့ Design နဲ့ပတ်သတ်ပြီး အသုံးများတဲ့ Low-Fidelity နဲ့ High-Fidelity Prototype အခေါ်အဝေါ်များအကြောင်းကို လေ့လာကြည့်ပါစို့။

Prototype ဆွဲကြတာက မိမိရဲ့ Product Idea ကို Develop မလုပ်ခင် အလုပ်ဖြစ် မဖြစ် စမ်းသပ်ဖို့နဲ့ အလုပ်မဖြစ်မယ့် Idea တွေအတွက်လည်း အချိန်ကုန်၊ လူပင်ပန်း မဖြစ်စေဖို့ဖြစ်ပါတယ်။ Design Fidelity ဆိုတာကတော့ Design ပိုင်းဆိုင်ရာမှာ “ဘယ်လောက်အသေးစိတ်မလဲ (Detailing)” နဲ့ “Prototype ရဲ့ လုပ်ဆောင်နိုင်စွမ်းက ဘယ်လောက်ရှိမလဲ (Functioning)” ဆိုတဲ့ အဓိက နှစ်ချက်ကို ရည်ညွှန်းပါတယ်။

Low-Fidelity vs High-Fidelity (source: internet)

Low-Fidelity Prototypes

Low-Fidelity လို့ပြောရင် သိပ် အချိန်မကုန်ခံဘဲ မြန်မြန်သွက်သွက် Prototype တစ်ခုကို ဆွဲတယ်လို့ ယူဆလို့ရပါတယ်။ Desing Fidelity ရဲ့ အဓိကနှစ်ချက်နဲ့ ပြောရရင် အသေးသိပ်မစိတ်ဘူး၊ လုပ်ဆောင်နိုင်စွမ်းသိပ် မဖော်ပြပေးနိုင်တဲ့ Prototype တစ်မျိုးဖြစ်ပါတယ်။ သူ့နေရာနဲ့ သူတော့ အသုံးဝင်တယ်ပေါ့။ Low-Fidelity Prototype ဆွဲခြင်းအားဖြင့် မိမိ Product Idea အတွက် Feedback ကို မြန်မြန်ဆန်ဆန် ရယူပြီး မြန်မြန်ဆန်ဆန် ပြင်ဆင်လို့ရပါတယ်။ Low-Fidelity ဆွဲဖို့အတွက်လည်း Tools တွေ၊ Skills တွေ ရှိစရာမလိုပဲနဲ့… စာရွက်နဲ့ ခဲတံ ရှိရင်ကို အလုပ်ဖြစ်ပါတယ်။ Prototype ထဲ ဘယ်နေရာမှာ ဘာရှိနိုင်လဲ၊ Button ကို ဘယ်လိုထားမှာလဲ စသဖြင့် အကြမ်းဖျင်း Sketch ဆွဲကြပါတယ်။

Low-Fidelity ကောင်းကွက်တွေက -
  • လူတိုင်း သုံးရအဆင်ပြေခြင်း
  • Idea/ Concept ကို လွယ်လွယ်ကူကူ မြင်သာခြင်း
  • မြန်မြန်သွက်သွက် ပြန်လည်ပြင်ဆင်နိုင်ခြင်း တို့ဖြစ်ပါတယ်.

High-Fidelity Prototypes

High-Fidelity ကတော့ Low-Fidelity နဲ့ ပြောင်းပြန်ပေါ့… အသေးလည်းစိတ်မယ်၊ လုပ်ဆောင်နိုင်စွမ်းလည်းပိုကောင်းမယ်။ ဒါပေမယ့် အချိန်ပေးရမယ်။ Skills တွေလိုတယ်။ များသောအားဖြင့် မိမိ Design Team က Final Product Design အနေနဲ့ ဆွဲကြတယ်။ အဓိကက Usability နဲ့ Product Workflow Issue တွေကို Focus လုပ်ကြတယ်။ High-Fidelity လို့ပြောကြတဲ့အတိုင်း Design Component (Image, Logo) တွေက နောက်ဆုံးသုံးမယ့် အရာတွေဖြစ်ပြီး Design Guideline တွေရှိရင်လည်း Prototype က Follow လုပ်ရပါမယ်။

High-Fidelity ကောင်းကွက်တွေက -
  • မိမိ Product ထွက်လာမယ့်အတိုင်း မြင်သာခြင်း
  • Product Workflow တကယ်အလုပ်ဖြစ်မဖြစ် စမ်းသပ်နိုင်ခြင်း
  • Management (သို့) Stakeholder တွေကို မြင်သာအောင် ပြသနိုင်ခြင်း တို့ဖြစ်ပါတယ်။

မိမိ Product အတွက် ဘယ်ဟာ သုံးသင့်လဲ?

Team Size ပေါ်မှာ မူတည်တယ်လို့ ပြောရပါမယ်။ မိမိက Dedicated Design သမားမရှိဘူးဆိုရင် Low-Fidelity Approach ကို သုံးသင့်ပြီး၊ Team Size ကြီးတယ် Capacity ရှိတယ်ဆိုရင်တော့ High-Fidelity ကို အချိန်ပေးပြီး ဆွဲနိုင်ပါတယ်။ တချို့လည်း နှစ်ခုလုံး သုံးကြပါတယ်။ အရင်ဆုံး Idea ကို Sketch (Low-Fidelity) ချဆွဲပြီး သေချာပြီဆိုမှ High-Fidelity Prototype ဆွဲကြပါတယ်။

Low-Fidelity ပဲဖြစ်ဖြစ်၊ High-Fidelity ပဲဖြစ်ဖြစ် Design Prototype ဘာကြောင့်ဆွဲလဲ ဆိုတာကိုတော့ အမြဲမမေ့သင့်ပါဘူး။ Prototype တစ်ခုလုပ်တာ End users ကို ထည့်စဥ်းစားပေးရသလို...မိမိ Idea နဲ့ Solution ကို Focus လုပ်ဖို့ကသာ အဓိကဖြစ်ပါတယ်။

နောက်ထပ် ဖတ်ချင်တဲ့ Topic တွေရှိရင်လည်း ဒီ Google Form ကနေတဆင့် အကြံပေးနိုင်ပါတယ်။ ProductBaze မှ Product သမားအချင်းချင်း idea တွေ၊ knowledge နဲ့ experience တွေ share ဖို့ နွေးနွေးထွေးထွေးဖိတ်ခေါ်ပါတယ်။ ProductBaze အကြောင်း (၁) မိနစ်စာ မိတ်ဆက် post လေးကို ဒီ link မှာ ဖတ်လို့ရပါတယ်။ ProductBaze ကို ဆက်သွယ်ချင်ရင် productbaze@gmail.com သို့ ပေးပို့ ဆက်သွယ်နိုင်ပါတယ်။

Follow us on Facebook and Linkedin for the latest updates.

Comments

Popular Posts

အသုံးများတဲ့ Product Testing တွေ

Webinar တစ်ခုမှာ Product Testing တွေအကြောင်းထည့်ပြောတော့ နောက်ဆုံးအမေးအဖြေအချိန်မှာ အမေးခံရဖူးတာလေး မှတ်မှတ်ရရရှိလို့ပါ။ “A/B Testing ဆိုတာ Alpha Testing, Beta Testing ကို ပြောတာလား” ဆိုတဲ့ မေးခွန်းပါ။ သိတဲ့သူအတွက်တော့ ဘာမှမဆိုင်တဲ့ Testing တွေမှန်း တန်းသိနိုင်ပေမယ့် တစ်ဖက်မှာလည်း မေးလည်းမေးချင်စရာ အခေါ်အဝေါ်က ခပ်ဆင်ဆင်တူနေတာကိုးလို့ တွေးမိပါတယ်။ ဒါကြောင့် ဒီဆောင်းပါးမှာ မကြာမကြာလည်း ပြောဖြစ်ကြပြီး၊ အသုံးလည်းများ၊ အသုံးလည်းဝင်တဲ့ Alpha Testing, Beta Testing နဲ့ A/B Testing တို့အကြောင်းကို တီးမိခေါက်မိအောင် ရေးချင်ပါတယ်။ Feature Development တွေပြီးတဲ့အခါ Product Owner နဲ့ Development Team တွေ User Acceptance Testing (UAT) ကို အတူတကွ ပြုလုပ်ကြပါတယ်။ QA က အဓိက Test တာဖြစ်နိုင်ပေမယ့် အားလုံးက ပူးပေါင်းလုပ်ဆောင်ကြရတာပါ။ Product (သို့) Feature က UAT လည်းပြီးပြီ၊ Release လုပ်တော့မယ်လို့ စ Plan တဲ့အခါ Alpha Testing နဲ့ Beta Testing အခန်းကဏ္ဍဆီ ရောက်ပါတယ်။ Alpha Testing Alpha Testing ဆိုတာ လွယ်လွယ်ပြောရရင် ကိုယ့်လူနဲ့ကိုယ် အရင်စမ်းသပ်တဲ့ Testing အမျိုးအစားပါ။ မိမိရဲ့ Software

SMART Goal ဘယ်လိုတည်ဆောက်မလဲ

Personal အတွက်ဖြစ်စေ၊ လုပ်ငန်းခွင်မှာဖြစ်စေ.. ရည်မှန်းချက်ကြီးမားတာ ကောင်းပေမယ့် ကိုယ်စိတ်ကူး ပေါ်ရာ ကိုယ်ဖြစ်ချင်ရာ ရည်မှန်းချက်တွေ ရမ်းသမ်းချမှတ်တာက လက်တွေ့မကျတဲ့၊ ချသာ ချမှတ်ထားပြီး အသုံးမဝင် Effective မဖြစ်တဲ့ ရည်မှန်းချက်တွေ ဖြစ်နေနိုင်ပါတယ်။ မဖြစ်နိုင်တဲ့ Goal နောက်ကိုလိုက်ရင်း ရင်းနှီးမြှုပ်နှံရတဲ့ အချိန်တွေ၊ ငွေကြေးတွေ၊ Resource တွေလည်း ဆုံးရှုံးမှုတွေဖြစ်စေနိုင်ပါတယ်။ “SMART Goal ဖြစ်ဖို့တော့ လိုမယ်နော်” ဆိုတဲ့ စကားမျိုး ကြားဖူးကြပါလိမ့်မယ်။ SMART Goal ဆိုတဲ့ concept ကို စီးပွားရေးလောက၊ Marketing အပြင် နယ်ပယ်အသီးသီးမှာ တွင်တွင်ကျယ်ကျယ်အသုံးပြုကြပါတယ်။ SMART Goal ဆိုတာ တိုတိုပြောရရင် တိကျရှင်းလင်းပြီး လက်တွေ့ကျတဲ့ Goal တွေချမှတ်ခြင်းလို့ ပြောနိုင်ပါတယ်။ မိမိ Business အတွက်၊ Product အတွက်၊ Team အတွက်၊ Personal အတွက် Goal တွေ ချမှတ်တဲ့အခါ လက်တွေ့ဖြစ်နိုင်ချေရှိတဲ့ ရည်မှန်းချက်ကို သေချာသတ်မှတ်ပေးနိုင်တဲ့ SMART Objective နည်းလမ်းကို သုံးကြည့်သင့်ပါတယ်။ SMART Goal ဆိုတာက ကိုယ့်ချမှတ်ရေးဆွဲမယ့် Goal တွေက S (Specific) - ဘာကိုရရှိအောင်လုပ်မယ်ဆိုတာ တိတိကျကျဖြစ်ရမယ် M (

Cross-Functional Team အကြောင်း တစေ့တစောင်း

Cross-functional Team ဆိုတာ အပြောလည်းများသလို အသုံးလည်းများပါတယ်။ Product Team တွေမှာလည်း Cross-functional Team ပုံစံကို တော်တော်များများ အသုံးပြုကြပါတယ်။ ProductBaze ဆောင်းပါးအချို့မှာလည်း ထည့်ရေးဖူးပြီး၊ Product Squad ဆောင်းပါးမှာ Squad တည်ဆောက်ပုံက Cross-functional Team ပုံစံကို အခြေခံတဲ့အကြောင်းရေးရင်းနဲ့ Cross-functional Team အကြောင်းလေးကိုပါ မိတ်ဆက်ပေးဖို့ ဖြစ်လာပါတယ်။ ပုံမှန် Organization တွေမှာ Department တွေ, Team တွေက လုပ်ငန်းသဘောသဘာဝ တူညီရာ (Tech, Marketing, Sales, Operation…) စသဖြင့် အသီးသီး ဖွဲ့စည်းထားကြပြီး ဖွဲ့စည်းပုံကလည်း အထက်ကနေ အောက် Hierarchy အတိုင်းဖြစ်ကြပါတယ်။ Decision တစ်ခုလိုအပ်ရင်လည်း Hierarchy အတိုင်း အပေါ်ကို ပြန်တက်ပြီး Request လုပ်ကြရသလို၊​ Company တစ်ခုထဲက Team အသီးသီးက အခြား Department တွေ ဘာလုပ်နေလဲဆိုတာ သိဖို့ ထင်သလောက် မလွယ်ကူပါဘူး။ Silos Team (တသီးတသန့် အလုပ်လုပ်တဲ့ Team) တွေ ဖြစ်လာပြီး Direction တွေ ညှိရခက်တတ်ပါတယ်။ Cross-functional Team ဆိုတာက Organization ထဲမှာ ကျွမ်းကျင်မှုမတူ (သို့မဟုတ်) ဌာနမတူတဲ့ လူတွေကို Team အနေနဲ့ဖွဲ့ပေးပြီး Project တစ်

ကိုယ့် Boss ကို ဘယ်လို Manage လုပ်မလဲ

“Manage My Boss” ဆိုတဲ့ ခေါင်းစဉ်ကြီးဖတ်လိုက်ရလို့ တမျိုးကြီးဖြစ်သွားမယ်ထင်ပါတယ်။ သို့ပေမယ့် ကျွန်တော် အခုပြောပြမယ့် “How to Manage your Boss” က Management အကြောင်း လေ့လာတဲ့အခါတွေမှာလည်း ပါဝင်လေ့ရှိသလို အပြင်လုပ်ငန်းခွင်မှာလည်း တကယ်အရေးပါတဲ့ ကိစ္စရပ်ပါပဲ။ ကိုယ်ကိုယ်တိုင်က Middle Management Level လို့ပြောကြတဲ့ Manager ဖြစ်နေမယ်၊ ကိုယ့်အောက်မှာ Team Members တွေရှိသလို၊ ကိုယ့်အပေါ်မှာလည်း ကိုယ် Report လုပ်ရတဲ့ Senior Manager သော်လည်းကောင်း၊ Head သော်လည်းကောင်း၊ C-Level သော်လည်းကောင်း ကိုယ့် Boss ရှိမယ်ပေ့ါ။ Management Term အရဆိုရင် ကိုယ့် Team ကို Manage လုပ်ရတာကို “Managing Down” or “Downward Management” လို့ ခေါ်ပြီး၊ ကိုယ့် Boss ကို Manage လုပ်တာကို “Managing Up” or “Upward Management”လို့ခေါ်ပါတယ်။ အဲ့တော့ အခုဆွေးနွေးမှာက Upward Management အကြောင်းပါ။ အိုကေ… ကိုယ့် Boss ကို ဘယ်လို Manage လုပ်တာလဲ??? ကိုယ်က Manage လုပ်ခံရမှာမဟုတ်ဘူးလား??? ကိုယ့်အတွက်ရော ဘယ်လို အကျိုးရှိမှာလဲ??? “Boss ကို Manage လုပ်တယ်ဆိုတာ ဘာလဲ” ကနေ စရအောင်ပါ။ Boss ကို Manage လုပ်တဲ့ အဓိက Goal က Boss ကို အပြည

Product Death Cycle ထဲမဝင်မိအောင်

User-centric Product ဖြစ်ဖို့ ကိုယ့် User တွေရဲ့ Feedback တွေကို အမြဲနားထောင်ပြီး လိုအပ်ချက်တွေ ဖြည့်ဆည်းဖို့၊ Product ကို Improve လုပ်သွားဖို့ အရေးကြီးပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ကိုယ့် Existing User တွေက အတောမသတ်နိုင်တဲ့ Feature Request တွေ၊ Changes တွေကို တောင်းဆိုနေ၊ Feedback တွေ ပေးနေခဲ့ရင်ရော? ဒါနဲ့ပတ်သက်ပြီး Product သမားတိုင်း သတိထားမိသင့်တဲ့ စိတ်ဝင်စားစရာ Product Death Circle ဆိုတဲ့ Concept အကြောင်းကို ဝေမျှချင်ပါတယ်။ Feature Factory Product နဲ့လည်း ဆက်စပ်နေတာမို့ စိတ်ဝင်စားရင် ProductBaze က ရေးသားခဲ့တဲ့ Feature Factory Product ဆောင်းပါးကို ဖတ်ကြည့်ဖို့ တိုက်တွန်းပါတယ်။ “Product Death Cycle” ဆိုတဲ့ အခေါ်အဝေါ်ကို Silicon Valley မှာရှိတဲ့ နာမည်ကြီး Author နဲ့ Founder ဖြစ်သူ David Bland က Twitter မှာ ဒီပုံလေးတင်ပြီး ဝေမျှခဲ့ရာကနေ စတင်ပါတယ်။ Product မှာ New User တွေ ရဖို့ခက်ခဲနေတယ်၊ ဘယ်သူမှ သိပ်လာမသုံးကြဘူး။ ဒီအခါ ရှိပြီးသား User တွေကို ဘာအဆင်မပြေလို့လဲ၊ ဘာ Feature တွေ လိုအပ်နေလဲ စသဖြင့် Feedback တွေ တောင်းကြလေ့ရှိပါတယ်။ User တွေကပေးတဲ့ Feedback ပေါ်မူတည်ပြီး Product ကို ပြင်ဆင်ကြ